TeamNL, het platform voor de Olympisch Spelen

Een platform voor TeamNL, waar oranjefans hun favoriete sporters kunnen volgen. Eén plek voor sporters, coaches, teams en fans in hun ‘Road to Beijing'. Alles weten. Niks missen.

Teamnl Casebeeld

NOC*NSF is als Olympisch comité verantwoordelijk voor de uitzending van Nederlandse Olympische en Paralympische teams. 

Disciplines

  • Concepting
  • Interaction design
  • Webdesign
  • Web development

De opdracht

Ontwikkel een platform voor TeamNL, waar oranjefans alles van hun favoriete sporters kunnen volgen. Eén plek voor sporters, coaches, teams en fans in hun 'Road to Beijing'. Infocaster was betrokken van concept tot interaction- en webdesign en realisatie.

Resultaat

We gaan naar Beijing! Op TeamNL komt die reis naar de Olympische en Paralympische Spelen van 2022 goed in beeld. Een platform waar het allemaal samenkomt. Een aantal highlights:

  • Nieuws en notificaties worden voor uitzendingen afgestemd op jouw persoonlijke wensen. Zo krijg je een seintje als wedstrijd die je graag wil zien begint Zo hoef je niets te missen van jouw favoriete sporter, coach of team.
  • Alle sporters hebben een eigen profielpagina waarop behaalde resultaten worden getoond, samen met gerelateerde nieuwsberichten. Alles over jouw favoriete sporter bij elkaar, handig!
  • Behalve volgen, moedig je sporters ook online aan.
  • Er is eigen nieuws, sportbonden maken nieuws, en NOC*NSF’s mediapartners NOS en Sanoma leveren nieuws. Alle Olympische en Paralympische prestaties van onze sporters komen samen, geautomatiseerd uit Gracenote. Zo weten we zéker dat je niets mist.
  • Door de koppeling met social media, zie je op één centrale plek alle social berichten rondom TeamNL. 
  • En voor de technici onder ons: de site is gehost in Azure Cloud van Microsoft. Vanwege het grote aantal verwachte bezoekers. In Azure is de omgeving makkelijk te schalen, maar heeft een ingewikkeldere architectuur nodig. Een feestje voor onze developers dus!

Alles weten. Niks missen.

Concreet

Alvast een paar successen om te delen. 

  • Al voor dat de Olympische Spelen überhaupt begonnen zijn, is er al 25.000 keer gecheerd voor onze sporters.
  • Gemiddeld 88.000 bezoeken per maand.
  • Diezelfde oranjefans volgen samen 7721 sporters of teams.