Van contentstrategie naar website voor Liandon

Liandon | onderdeel van Alliander

In Nederland hebben we een hoogspanningsnet met een betrouwbaarheid van 99,999%. En dat mede dankzij Liandon. Elke dag werkt Liandon hard om ervoor te zorgen dat Nederland ‘aanstaat’. En dat willen ze graag online vertellen, en bovenal: laten zien. Infocaster ontwikkelde een nieuwe site voor Liandon met bijbehorende contentstrategie.

Doelgroep

Business-2-business, iedereen binnen het Alliander-verzorgingsgebied en (potentiële) werknemers. 

Wat hebben we gedaan?

  • Conceptontwikkeling
  • Contentstrategie
  • Interaction design
  • Webdesign
  • WordPress development

De opdracht

Een contentstrategie en online omgeving waar het verhaal van Liandon op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier verteld wordt. Waar ruimte is voor verhalen over alles waar Liandon zich mee bezighoudt: voor geïnteresseerden, mensen binnen het Alliander-verzorgingsgebied en (potentiële) medewerkers. Dat hoef je ons geen twee keer te vragen.

Resultaat

Eerst een goed idee, dan bouwen. In samenwerking met Liandon hebben we een online contentstrategie ontwikkeld, waarin het verhaal van Liandon verteld wordt door de mensen van Liandon zelf.  De ‘Big Why’ van Liandon gegoten in een verhaal dat online verteld wordt. Niet vanuit Liandon, maar vanuit de medewerkers. Want wie kent het verhaal van Liandon nou beter dan de Liandonner zelf?


Vervolgens hebben we een - uiteraard - volledig responsive platform met een custom-made-design op basis van de wensen en look-and-feel van Liandon ontwikkeld. Een verhaal is geen verhaal zonder aantrekkelijk beeld. Op de website is hier dan ook veel ruimte voor, zonder dat het ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast is er een koppeling gemaakt naar werkenbijalliander.com om de vacatures die voor Liandon openstaan direct in te laden. Zo kun je als technicus gelijk door naar de voor jou relevante vacatures.

Benieuwd geworden naar het resultaat en het verhaal van Liandon? Bekijk liandon.nl

Infocaster-team

  • Furkan Ileri: frontend- & WordPress-development
  • Lissa Brouwer: interaction- & webdesign
  • Caroline Kops & Mark Stokmans: Contentstrategie
  • Sjoerd Reijnen: projectmanagement