Digitale belevingswebsite voor Burgers' Zoo

Al meer dan 100 jaar een fantastisch dierenpark: dat is Koninklijke Burgers’ Zoo. Met jaarlijks bijna anderhalf miljoen bezoekers. Infocaster heeft, als vaste partner van Burgers’ Zoo, het nieuwe burgerszoo.nl en de eerste Apple TV app voor dierentuinen gemaakt.

Een fantastisch dierenpark, dat is Koninklijke Burgers’ Zoo. Met jaarlijks bijna anderhalf miljoen bezoekers die de verschillende ecosystemen (Bush, Ocean, Desert, Safari, Mangrove & Rimba) ontdekken. Inmiddels meer dan 100 jaar oud en koninklijk. Om vers de volgende honderd in te gaan, is een nieuwe huisstijl gelanceerd. Infocaster heeft, als vaste websitepartner van Burgers’ Zoo, het nieuwe burgerszoo.nl gemaakt, is betrokken bij de internetstrategie en heeft de eerste Apple TV app voor dierentuinen gerealiseerd.

Wat hebben we gedaan?

Strategie

  • Uitwerken van de klantinteractie
  • Bedenken hoe een fysieke attractie ook een virtuele bestemming wordt als contentuitgever

Design

  • Algehele doorvertaling van brand en content naar een digitale experience, denk hierbij aan:
    • design van een eigen Apple TV app;
    • pagina’s voor de verschillende ecosystemen;
    • veel ruimte voor beeld: van Burgers’ Zoo zelf én van bezoekers;
    • sticky navigatiebalk;
    • pop-up-notificatie na scrollen;
    • een losse website voor de positionering van het professionele congrescentrum in de dierentuin: het Safari Meeting Centre (www.safarimeetingcentre.nl).

Technologie

  • Toevoegen van videotechniek op de landingspagina’s van de verschillende ecosystemen. Ben je op de Safari-pagina, dan lopen grazende neushoorns door het beeld
  • Koppeling met Facebook zodat foto’s en filmpjes die bezoekers op de Facebookpagina van Burgers’ Zoo plaatsen, automatisch op de website getoond worden
  • Koppeling met de weersverwachting via buienradar. Gaat het morgen regenen dan ziet de bezoeker dat, samen met de oplossing: bezoek de Bush, daar is het altijd droog
  • Plaatsen van een ‘schil’ over het bestaande contentmanagementsysteem van Umbraco. De website ziet er daarom voor de bezoeker compleet anders uit, terwijl het backend grotendeels gelijk is gebleven - op verbeteringen na uiteraard
  • Het beschikbaar maken van de website in drie talen

 

We willen bezoekers van Burgers’ Zoo een onvergetelijke ervaring bezorgen. Dichtbij de natuur, met de dieren in grote leefgebieden. Die beleving hoort al te beginnen nog vóór bezoekers in het park zijn, via de website dus. De nieuwe website, in onze nieuwe huisstijl en met bewegend beeld, slaagt daarin. Dat vinden we zelf, en onze bezoekers gelukkig ook. Positieve, enthousiaste reacties krijgen we. Infocaster heeft ons daarbij goed geholpen. Door zich goed te verplaatsen in de klant en communicatief vaardig te zijn. Dat werkt erg prettig. En de gegevens uit hun tool, die meet waar bezoekers van de website misklikken, hebben tot een vriendelijke, beter ogende one-page-webshop geleid.

- Tim Lammers, marketeer Burgers’ Zoo

Resultaten

  • Aan de hand van metingen van onze Usability Tracker is de interactie op de website verbeterd
  • Met de toegepaste videotechniek wordt de beleving, die zo kenmerkend is voor Burgers’ Zoo, ook online zichtbaar

Bekijk de ontwikkelingen op de website www.burgerszoo.nl en laat je inspireren!

Wil je ook samenwerken met Infocaster en een mooi project realiseren? Kom eens langs en bespreek de mogelijkheden.